Relaxed reizen - Reisverslag uit Agra, India van Edwin Perée - WaarBenJij.nu Relaxed reizen - Reisverslag uit Agra, India van Edwin Perée - WaarBenJij.nu

Relaxed reizen

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

05 Februari 2008 | India, Agra

05/02/2008 18:00u

Gisteren hebben we het na aankomst vrij rustig aan gedaan. Mijn buik doet niet zo aardig.
In de ochtend hebben we een stadstour gedaan. Jaipur is echt een hele vieze stad! Je kijkt constant naar een stofwolk en overal liggen halfdode mensen op straat en minstens zoveel dode katten, geiten en andere dieren.
Maar goed, het paleis en fort dat we bezocht hebben waren wel erg mooi. In de middag hebben we niet veel gedaan.

De rit naar Agra vandaag hebben we met een taxi gedaan. Budget technisch gezien niet zo verantwoord, maar wel een verademing. Niemand die je lastig valt, je stapt in en wordt van deur tot deur gebracht.
Onderweg hebben we twee stopt gepland. Eentje bij een tempel waar ze demonen verdrijven. Alleen familie mag de tempel bezoeken wanneer een dienst bezig is, maar de rest van de mensen kan buiten kijken op een groot scherm.
Dinsdag is de dag dat alle gebeurtenissen plaatsvinden, dus op zich goede timing.
De chauffeur waarschuwde van te voren al dat het erg druk zou zijn :p

Eenmaal aangekomen bleek dat ook wel. We werden belaagd door neppriesters en bedelaars die natuurlijk allemaal geld willen. Kloppen op de ramen en trekken aan je armen. Eenmaal bij de tempel aangekomen stond er een rij tot ergens buiten dus hebben we maar besloten om niet naar binnen te gaan.
In ieder geval wel bijzonder om een Indiaas bedevaartsoord te zien. Daarna weer snel de auto in.

Vervolgens zijn we naar een stad geweest die gebouwd is door Akbar, maar nog voor dat hij af was alweer verlaten is.
Daar aangekomen werden we aangeschoten door een gids die ons alles wel zou laten zien voor 250 RS inclusief entrance fee.
Eigenlijk te goed om waar te zijn (want de entrance fee is 260 pp) maar toch maar gedaan.

En ja hoor. We kwamen aan bij een tempel die wel bij de stad ligt, maar het is nu een moskee. Die is voor iedereen vrij toegankelijk.
Hij kon er genoeg over vertellen maar een beetje nutteloos.

Uiteindelijk hebben we hem met een fooitje af kunnen schudden en hebben we de stad alsnog bezocht.

Vervolgens weer de auto in naar Agra. Het hotel hier ziet er tenminste uit als een echt hotel. De kamer is netjes en de ligging is erg goed. Zelfs de Taj Mahal is op loopafstand, dus dat is het programma voor morgen.

Bedankt voor de reacties trouwens en Ankie, ja het is wel leuk, maar vooral een hele ervaring. De relaxte vakantie begint denk ik zo'n beetje nu.

Groetjes,
Edwin en Dennis.

• 05 Februari 2008 - 13:31

Margriet En Sjaak:

hoi jongens hier weer een berichtje van ons ,het is wel allemaal geweldig hoor tot nu toe,jullie kunnen echt zeggen wij hebben wat van de wereld gezien.Is het trouwens niet erg vermoeiend al dat reizen,lijkt me wel maar wel leuk.hier is het vandaag ook weer slecht veel regen dus geniet maar lekker van het zonnetje,nou kus van ons en tot horens.

• 05 Februari 2008 - 19:27

Sylvana&Robin:

Ej gasten =D

Zo te horen is het allemaal erg leuk en indrukwekkend...

We zijn nu al benieuwd naar jullie foto's en de verhalen ;-) hehe

Groetjes
    xx

• 06 Februari 2008 - 05:57

Sylvia:

Edwin, ik hoop dat je je weer snel beter gaat voelen. Wat zien jullie weer op hoop mooie en aparte dingen, geeweldig!!