Terug van de kamelentocht - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Edwin Perée - WaarBenJij.nu Terug van de kamelentocht - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Edwin Perée - WaarBenJij.nu

Terug van de kamelentocht

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

01 Februari 2008 | India, Jaisalmer

01-02-2008 18:00

Gisterenochtend vroeg opgestaan. Om half 8 werden we verwacht om te ontbijten, om daarna te vertrekken op kamelentocht.

We hebben tijdens het ontbijt onze medereizigers ontmoet. In totaal waren we met een groep van 7 mensen.
Na een uurtje in een jeep gezeten te hebben konden we op de kamelen stappen.
Is wel een hele bijzondere ervaring. Uren lang door de woestijn. Het is helemaal stil, en alles wat je ziet is het groepje met kamelen waar je mee bent.

Onderweg hebben we nog een dorpje bezocht. De kinderen van het dorpje zijn gewend om dingen te krijgen als er toeristen komen. We hebben dus van te voren wat snoepjes gekocht om uit te delen en ze waren er erg blij mee.

Mijn kameel was een beetje eigenwijs en stopte steeds om te eten of ging de andere kant op. Die van Dennis liep netjes in de rij. Helemaal voorop was een meisje die op 'Viktor' reed. Viktor is de leider van de groep kamelen en was 'very horney'. Hij liet dat merken door de hele tijd te gorgelen, schuimbekken en zijn tong uit zijn mond te hebben die meer op een gezwel leek dan een tong. Iedereen was blij dat ze niet die kameel toegewezen hadden gekregen, behalve dat meisje dat erop zat natuurlijk. Die kreeg af en toe een hele laag kwijl over zich heen! Bah!!

Halverwege de dag zijn we gestopt voor een siesta (dat mag ook wel als je zo vroeg wakker bent) en de lunch.
De kamelenbegeleiders hebben voor de lunch gezorgd. Het was gekookte groente met chapati (brood) en vers gebakken chips en nog een ander hapje.
Alles wordt in de woestijn gemaakt, op een vuurtje dus je krijgt wel wat zand binnen :p. De lunch was lekker.

Daarna weer verder op de kamelen. We kwamen nog langs een groep vrouwtjeskamelen die stonden te grazen. Het was kennelijk het seizoen ervoor want de kamelenman kon nog net voorkomen dat mijn kameel bovenop een van de dames sprong. Aan het einde van de middag kwamen we bij een gebied aan vol met zandduinen. Heel mooi! Daar hebben we van de zonsondergang genoten en is het 'kamp' neergezet.
Dat was niet meer dan een vuurtje waar het diner op bereid werd.
Zelf voelde ik me niet zo heel goed vanaf halverwege de middag. Net voor het diner kwam de lunch naar boven :(
Voordeel is dat je het nog een keer proeft, maar toch was het de tweede keer niet zo lekker..

Ik heb de rest van de avond maar niets meer gegeten, maar verder had er niemand last van. Na het eten hebben we met zijn allen rond het kampvuur gezeten met een biertje (ik natuurlijk met water). Was erg gezellig!

Toen iedereen moe begon te worden hebben ze de bedden opgemaakt. Een deken op de grond en 2 eroverheen. Daar kan je dan tussen gaan liggen.

Erg mooi om tussen de sterren te slapen! Zoveel sterren zie je normaal niet. Je ligt ook helemaal in de stilte. Er is niemand in de buurt.
Overdag is het tot 40 graden in de woestijn, maar 's nachts is het dichter bij de nul! Maar goed dat we voldoende warme kleding hadden meegenomen. Het was een heerlijke nacht.
Af en toe werd ik wakker omdat er geen dekens meer om me heen lagen. Dat is wel erg koud!

Om een uur of 7 werden we wakker, net voor de zonsopgang (ook al is het dan al licht). Nog steeds erg koud, maar wel weer een heel mooi gezicht!
Het ontbijt was al klaar (heb ik ook maar overgeslagen, ik had nog fruit en een drankje) en nadat alle dekens weer op de kamelen geladen waren konden we weer verder.
Wij hebben er voor gekozen om in de ochtend al terug te gaan en waren er ook blij om. De andere groepsleden gingen de rest van de dag verder op de kameel. Een jongen was zelfs zo gek dat hij 5 hele dagen in de woestijn blijft!

Terug in het dorpje weer naar het hotel. De kamer die we nu kregen was iets ruimer en ze konden nog voor warm water zorgen ook.
De rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan om een beetje bij te komen.

En spannend genoeg heb ik ook wat foto's online gezet: http://decomputervanedwin.hyves.nl/
Mijn andere site werkt kennelijk heel langzaam vanaf hier, maar op Hyves kan ik vast wat foto's kwijt.. Hyves is trouwens ook erg langzaam, maar ik denk dat ze er over een kwartiertje wel opstaan.

Groetjes!
Edwin en Dennis.

Ps. Ik hoop dat het een beetje meevalt met de storm daar trouwens. Hoorde ook dat er flink wat overvallen wordt in Dordt.. Zitten we hier maar weer veilig :)

• 03 Februari 2008 - 14:57

Ameliet:

Nou is in ieder geval weer spannend allemaal,heb ooit kameel gereden maar nooit meer.Is het nou echt wat daar in die woestijn? Behalve de sterrenhemel,wel romantisch hoor!!!! We blijven jullie volgen groetjes en liefs Ameliet en Kristel.XXXXXXXX