Dit is een hele andere wereld - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Edwin Perée - WaarBenJij.nu Dit is een hele andere wereld - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Edwin Perée - WaarBenJij.nu

Dit is een hele andere wereld

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

30 Januari 2008 | India, Jaisalmer

30-01-2008 18:00
Vanochtend vroeg opgestaan om met de taxi naar de luchthaven te gaan.
We vlogen vandaag met Kingfisher airlines, de meest luxe maatschappij van India. Ze staan in het rijtje met Singapore airlines, dus het zag er allemaal goed uit.
Op een luchthaven moet je eerst je bagage laten scannen. Dit wordt verzegeld, dan mag je inchecken. Na het inchecken wordt je handbagage gescand en hier krijg je een stempel voor. Zonder die stempel mag je niet aan boord.

Het vliegtuig was netjes op tijd en zonder vertraging vlogen we naar Jaisalmer (met een tussenstop in Jodhpur). Jaisalmer licht vlakbij de Pakistaanse grens en de luchthaven is een militair vliegveld. Er vliegt maar 1 maatschappij naartoe, dus er is niet veel geregeld voor gewone passagiers.
We mochten geen camera of telefoon gebruiken en werden opgewacht door een klein leger. Met een bus moesten we 10 min over de basis rijden om bij een gebouwtje aan te komen dat ze gebruiken als terminal. Tijdens de busrit krijg je een leuke tour over de basis :) Was wel leuk om te zien.

Daarna met de taxi naar de stad. Jaisalmer is om een groot fort heengebouwd. Zowel in het fort als erbuiten kun je slapen en wonen mensen. Wij hebben een hotel in het fort. Van de taxi over in de tuktuk om nog een klein stukje te lopen naar het hotelletje. Shreenath Palace heeft traditioneel ingerichte kamers. Het ziet er echt uit alsof je slaapt in de tijd van de Maharaja's. De deuren en ramen zijn sindsdien ook niet meer geverfd trouwens :p

Het fort bestaat uit een heleboel smalle straatjes waar je je armen niet wijd uit kan slaan. Overal in, onder en op zitten winkeltjes, hotels, restaurants etc. En natuurlijk lopen overal koeien en andere beesten. Het fort en het stadje zien eruit alsof je echt een paarhonderd jaar terug bent. Precies zoals we India hadden voorgesteld.
Ook het hotel is dus zo. Je moet een smalle wenteltrap op, alsog je een kerktoren beklimt. Ergens halverwege zijn 2 deuren die openklappen en zo kruip je je kamer binnen.

We hebben vast een tour geregeld voor morgen. We gaan een dagje op kamelen rijden door de woestijn en slapen dan in de woestijn, in de open lucht om hier overmorgen weer terug te komen.

De volgende keer zal ik echt alles meenemen om foto's online te zetten. Ik laat de kaartjes steeds op de hotelkamer liggen..

Anyway, tot over een dag of twee.

Groetjes!
Edwin en Dennis.

• 30 Januari 2008 - 20:11

Rianne:

Heeeey luitjes,

Wauw, India, toemaar, ik vond het lichtelijk tegenvallen en was meer weg van Nepal en Thailand staat weer ver daarboven nog.....Afijn,jullie veel plezier ennee Dennis, je mist carnavalllllllllll?!?!?!

Mijn carnaval zal niet meer hetzelfde zijn als vorig jaar.....Snif Snif....

X

• 31 Januari 2008 - 06:23

Sylvia:

Ik ben echt benieuwd naar de foto's!!!
    Je kan je niet voorstellen dat de mensen zo leven. Wat leuk om op een kameel te gaan rijden en heel spannend om in de woestijn te slapen.
    Nou ik zie het volgende verslag wel weer verschijnen. Héél veel plezier.

• 31 Januari 2008 - 08:22

Margriet En Sjaak:

Toppie weer allemaal zeg,ja als je dat ziet hebben we hier toch een luxe,is gaaf hoor op kamelen rijden hebben wij ook al eens gedaan en dat slapen in de woestijn ook heel gaaf denk ik,is zeker jammer dat je nog steeds geen fotos heb dan kunnen we het wat meer mee beleven.
    Nou veel plezier nog verder en we horen weer xxxxxxxxxx

• 31 Januari 2008 - 17:56

Ali:

Hé lijkt me heeel gaaf om dat allemaal mee te maken, hier heeft de storm het land zo'n beetje in z'n greep, wij waaien gewoon overal heen, een tuk tuk zou het hier snel begeven denk ik, ik ben ook blij dat die van jullie goede remmen had, spannend hoor.
    Veel plezier in de woestijn, en leuk die verhalen.
    Groetjes ma