Laatste dag Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Edwin Perée - WaarBenJij.nu Laatste dag Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Edwin Perée - WaarBenJij.nu

Laatste dag Cambodja

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

22 Maart 2007 | Cambodja, Khett Siem Reab

--> 22-03-2007 17:00u
Pff lekker zeg, toch nog even echt relaxen op deze vakantie.

Gisterenochtend zijn we om 04:00u opgestaan om de zonsopgang te bewonderen in een tempel op een berg bij Ankor Wat. Vijf uur stond de taxi klaar en wij richting de tempel.
Het was alleen zo vroeg dat we er niet aan hadden gedacht dat we een zaklamp mee moesten nemen. Stom! want een tempel in de jungle is nou eenmaal niet verlicht. Maar goed, met het kleine beetje licht dat de camera geeft dan toch maar omhoog en het was de moeite waard!
Echt mooi om te zien hoe de zon opkomt, met de lichtval op de tempels. Het was helaas een klein beetje bewolkt maar de zon was toch duidelijk te zien.

Daarna ontbeten in het tempelcomplex en een tempel bezocht die op ongeveer een uur rijden lag. Dit was de meest gedetailleerde tempel en dat was wel te zien ook. De sculpturen in de muur van de binnenste ring zijn echt prachtig bewaard gebleven.
Onderweg terug nog de 'kleine route' genomen. Dat zijn 3 andere tempels die echt de moeite waard zijn om voor te stoppen.
Voor de lunch waren we alweer terug in het hotel, echt doodop! Lekker bij het zwembad gegeten en gelegen, hebben we wel verdiend!
's middags maar even terug het bed in gedoken, het is toch te warm om buiten rond te lopen. Zelfs zo moet dat het avondeten bestond uit de noodleontbijtbox die nog over was van de trein van Hanoi naar Hue (in Vietnam dus). Nog steeds even goed te eten :-) Vervolgens op tijd naar bed.

Vanochtend een beetje uitgeslapen. Uurtje of 9 eruit en het stadje ingeweest voor een lekker ontbijtje. Daarna weer lekker bij het zwembad gelegen. Echt even bijkomen van die 4 weken door Vietnam en Cambodja heen crossen.
Vanmiddag geluncht bij Herbs Pizza (schijnt de lekkerste pizza van Siem Reap te zijn. Ze waren inderdaad heerlijk!) en nu even op het gemakje dit verhaaltje schrijven. Straks weer eten bij The Red Piano. Het belgisch restaurant waar Angelina Jolie is geweest en waar we een paar dagen geleden ook al heerlijk gegeten hebben..

Is maar goed dat we een beetje kunnen rusten want vannacht moeten we weer om 4 uur op. Om 07:50 vertrekt ons vliegtuig en we moeten natuurlijk 2 uur van te voren aanwezig zijn want we gaan het land uit.. Lekker anderhalve dag Singapore. Heb er echt zin in! Nog even lekker genieten voor we weer aan het werk gaan.

Groetjes,
Edwin en Dennis.

Ps. Richard, sorry van het vroege SMSje maar was even de zes uur tijdsverschil vergeten :-P

• 22 Maart 2007 - 13:15

Margriet En Sjaak:

Nou wat een verhaal weer,geweldig om dit allemaal mee te maken,geniet nog lekker in singapore en een hele prettige vlucht terug. xxx