Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Edwin Perée - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Edwin Perée - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

07 Maart 2007 | Vietnam, Hanoi

--> 07-03-2007 17:45u

Zo, vanochtend vroeg opgestaan om met het vliegveld naar Saigon te vliegen (of Ho Chi Minh City, zoals het sinds het communisme heet, maar Saigon typt korter :-)).
Eerst met de taxi naar Danang. Over een mooie brede snel-/kustweg gereden. Alleen de weg lag er nog maar pas en er is duidelijk wat ruimte gemaakt om de weg zo breed te krijgen. Langs de hele snelweg stonden half afgebroken huizen (soms werd de andere helft nog wel gebruikt).

Nu wél de Marble Mountains gezien, we kwamen er langs. Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Da Nang was er een soort appüÇ⌂~}l bezig ter ere van Ho Chi Minh himself. Iedereen in de houding, spandoeken, vlaggen erbij en met zijn allen zingen en klappen voor de speeches.. Feest hoor.

Toen het vliegtuig in. Het was zo oud dat we zelf onze armen uit het raam moesten steken en moesten vliegen als vogels. Echt bizar oud! Maar ja, dat krijg je van die low-budget maatschappijen..
Blij dat we aangekomen zijn!

Met de taxi naar het hotel in Saigon (Ha Hien hotel). We betalen 60 dollar per kamer per nacht en het is duidelijk overpriced! Maar goed, het is hier nu zo warm dat we echt niet op zoek willen naar een ander hotel, dus toch maar genomen..
Ziet er wel netjes uit hoor, maar de kamer is niet de 'twin suite' die verwacht hadden.. Maakt niet uit, ook weer gratis internet, dus heb alle tijd om er over te schrijven..

Na het inchecken even de stad in geweest. Moesten wat tours regelen, vrijdag naar de tunnels van de vietcong strijders, zaterdag de drie-daagse-mekong-tour, naar Cambodja. We hebben het niet geboekt zoals op het programma staat, maar bij een bureau genaamd 'TNK-travel'. Goed aangeschreven bij alle backpackers en in de Lonely Planet. Ook nog goedkoper dan ons originele plan.. Nu maar hopen dat ze nakomen wat ze beloven..

Saigon is duidelijk veel meer westers dan de andere steden hier. Het lijkt een beetje op bijvoorbeeld Kuala Lumpur, alleen dan wel echt meer zooi! De electriciteitsleidingen zijn net als in andere Vietnamese steden met zijn allen (stuk of 100) over palen dwars door de stad heengespannen.. motobikes everywhere, maar hier wel iets meer auto's.

Ook even op een terrasje gezeten. Overigens die mensen die op straat verkopen.. De helft ervan zijn kinderen van een jaar of zes. Echt belachelijk dat in dit land echt een hoop kinderarbeid bestaat, terwijl de overheid juist hier toch voor iedereen moet zorgen..

Zoals ik zei is het hier echt een stuk warmer! bijna niet uit te houden..

Morgen een stadstour maken (met de Lonely Planet in de hand natuurlijk). Toen we door de stad liepen zagen we dat ook Huygo Boss en Bara (Zara) hier een winkel hebben.. Geen enkel merk is veilig voor copy cats. We wilden misschien nog een Lonely Planet van Singapore op straat kopen. We weten dat het kopieën zijn, maar toch even kijken.. Scheelt ook behoorlijk in de prijs (zo'n 3 dollar in plaats van 20 euro thuis) Maar toen we het boek doorbladerden waren de kaarten niet te lezen.. Blijft niet veel van de kleur over als je op een goedkoop apparaat kopiëert..

Nu even bijkomen in de airco van het hotel, anders vallen we straks om..

De groetjes,
Edwin en Dennis.

Ps. Ik herinner me opens iets leuks van ons boottripje in Hue (http://edwinp.waarbenjij.nu/index.php?intMessageId=1644409). Ik moest voordat we van de laatste tempel terug naar het stadje gingen even plassen. Dus ik bij zo'n hutje op de kade dat snacks en drinken gevraagd naar de WC: "Ja volg mij maar", om het hutje heen naar de achtertuin van die mensen, zegt ze: "No heavy, go anywhere you like". Toch een beetje vreemd idee om bij die mensen in de achtertuin te plassen, maar goed, als je moet....

• 07 Maart 2007 - 10:51

Ruud:

Leuk die vliegtuigen met rechtstreeks aangezogen airco

• 07 Maart 2007 - 10:57

Edwin:

Ja, zoiets wel ja.. Is altijd weer een wonder als die aan het eind van de vlucht op de landingsbaan terecht komen..

• 08 Maart 2007 - 13:20

Corrie:

Jullie kiezen ze wel uit die vliegtuigen. Zal wat voor mij zijn. Toch wel lekker dan zo een kamer met airco als het zo heet is.Hier alles goed xx

• 08 Maart 2007 - 19:14

Ma:

maak je moeder niet ongerust met die vliegtuigen man !!!!
    Ik had de laatste paar dagen niets meer gehoord, dat komt omdat ik niet meer automatisch een bericht krijg, toen heb ik de site maar opgezocht.
    Gelukkig is alles goed.
    Je schrijft heel leuk Ed.
    Groetjes ook aan Dennis.