Discoparty, good price.. - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Edwin Perée - WaarBenJij.nu Discoparty, good price.. - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Edwin Perée - WaarBenJij.nu

Discoparty, good price..

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

05 Maart 2007 | Vietnam, Hoi An

(5 maart 2007 10:45u)
Gisteren aangekomen in Hoi an. De busrit was ok, maar je wordt weer genaaid waar je bij staat.
Het koste 2,50 USD om van Hue naar Hoi An te komen. Ondertussen zou gestopt worden in Lang Co Beach en Marble Mountains.

Dus onderweg, de eerste stop inderdaad Lang Co Beach. Maar van daar zijn we in een keer doorgereden naar Hoi An. Marble Mountains dus niet gezien. Verrassend genoeg (of eigenlijk helemaal niet) bieden ze wel een tour aan naar Marble Mountains vanuit de stad.. Is very good price......
En als je vraagt waarom ze niet in Marble Mountains gestopt zijn hebben ze er nog nooit van gehoord. Dus je weet dat je genaaid wordt, maar je doet er niks aan..

Na een reclamepraatje van het hotel waar we voor stonden konden we de bus uit. Ook nog een praatje dat je erg uit moet kijken met zakkenrollers en blabla om je bang te maken zodat je in het hotel voor de deur blijft.
Toen ik aan de chauffeur vroeg aan te wijzen waar we waren op de kaart (welke straat in het stadje) wist hij het zogenaamd niet. Daar zijn ze goed in, doen alsof ze van niks weten..

Maar goed, dat ook weer overleefd. De rest van de dag een beetje rondgehangen in het stadje. Heerlijk gegeten bij een Franse broodjeszaak. Hoi an is niet zo heel druk en er zijn een heleboel lekkere restaurantjes.
In de avond saté met patat (met stokjes) ook dat was niet verkeerd.

Het hele stadje begint tussen 21:00u en 23:00u steeds stiller te worden. Om 23:00u is het echt helemaal uitgestorven. Het enige dat nog open was was de discotheek in de straat van ons hotel. Dus daar maar even gaan kijken. Het heet Night Town.
Het was echt een klein zaakje, vergelijkbaar met de Anders, maar er stonden echt 10 portiers verkleed als politie en ruim 20 personeelsleden in de zaal die je naar een tafeltje brachten toen we binnen kwamen. Je bestelt op rekening en rekent aan het eind af. Een biertje was 3x zo duur dan in de rest van de stad, zo'n 32.000VD (is EUR 1,60 maar echt een hoop hier). Maar goed, zag er ok uit, de DJ kon wat moeilijk maat houden maar ik heb het ook wel eens slechter gehoord.

Wij zitten daar aan een tafeltje (zodra je opstaat komen meteen 3 man helpen met stoelen, bijna eng zoveel personeel) niet super op ons gemak, komt er opeens een vrouwtje naar ons toe. Begint een beetje te praten, over hoe oud ik ben en blabla. Ze was zelf 26. Dus ik zeg, kom je hier vaak (beste zin die ik kon bedenken). Eerst zei ze nog dat ze alleen kwam als ze vrij was (1 dag per week), maar toen ging het over werk. Ze vraagt ben je student, dus ik zei maar ja, wel zo makkelijk. Vraag ik wat doe jij voor werk?

Zegt ze dat ze een tiegirl is. Ik denk zal het wel niet goed verstaan (verstond eerst nog tiger maar dat leek me onwaarschijnlijk). Blijkt ze in die zaak te werken (6 dagen per week dus) om met mensen te praten en te zorgen dat ze lekker veel uitgeven.
Maar zolang het bij praten blijft, ok, alleen ze zat heel de tijd aan mijn hand en steeds te knipogen.. Bah! Volgens mij hadden we d'r zo mee kunnen nemen voor een paar dollar..

Dus na dat ene biertje maar snel de uitgang opgezocht..

In het hotel zaten ze al op ons te wachten want omdat alles om 11 uur uitgestorven is gaat ook het personeel naar bed.. Dus toen wij binnen waren konden zij ook slapen..
Net ontbeten en straks een wandeltour door de stad. Vanmiddag even wat souvenirs shoppen en kijken of ze hier leuke kleren maken. Alles wordt voor je op maat gemaakt, dus je kan gewoon bestellen wat je wil en het een dag later ophalen.. Hopen dat het in mijn tas past :-P

• 05 Maart 2007 - 05:54

Sylvia:

Zoals ik lees in jullie mail, doen deze mensen of ze dom zijn, maar eigenlijk zijn ze toch slim en "uitgekookt"!!!

• 05 Maart 2007 - 09:51

Edwin:

Ja, daar komt het wel op neer ja. Niet allemaal hoor, maar je weet niet van te voren of een tourbureau betrouwbaar is...

• 05 Maart 2007 - 16:35

Ma:

Wat ? vond jij die dame niet leuk dan ?

Groetjes Ma