Laatste dag in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Edwin Perée - WaarBenJij.nu Laatste dag in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Edwin Perée - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Hanoi

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

01 Maart 2007 | Vietnam, Hanoi

Weer een drukke dag gehad vandaag. Het is nu bijna 18:00u en we gaan zo eten.

Iedereen bedankt voor alle comments.. Leuk om te weten hoe het daar gaat..
- Jolanda; Ik denk al jaren dat ik een directeur ben, dat weet je.. En hier denken de mensen dat ook :-) Misschien blijf ik hier wel wonen.. haha
- ma; Een neefje, ik raak bijna de tel kwijt.. Wil je het adres van Michael en Rachel even mailen?? Over die vis, het is toch onbeleefd om alles te laten liggen...
- Ronald & Laar; Voor die 7 en een halve euro kan ik de verkoper erbij doen voor je, dan kan die helpen met slachten. Weet ook niet of die varkens zo'n ritje echt overleven, maar ze zijn waarschijnlijk toch bedoeld om op te eten. Achter op de brommer blijft een bizar gezicht hoor! Nooit meer zeuren als je op de fiets boodschappen gaat doen, er kan nog meer bij!
Hardlopen was eigenlijk voor de conditie, en een beetje de vorm he :-P Maar broodmager worden we niet hoor, don't worry. Dennis lust wel vis, maar die rare dingen is toch wel even wennen..
- Sylvia; Ik kon het ook niet geloven, was er om 5 uur uit! (naja, kwartiertje blijven liggen). Zie verder hieronder..

Jaja, niet te geloven. Om 5 uur een wake-up call en de wekker.. Ik eruit (Dennis wilde blijven liggen) In het donker naar het meer gelopen waar alles gebeurt. Zelfs de receptiemedewerkers sliepen nog. (Dat doen ze op een matrasje in de hal). Maar toen ze het pingetje van de lift hoorden stonden ze beide meteen in de houding..
En ja hoor, een soort communistische collectieve sfeer, al die mensen meedoen met wat uit de speaker komt.. Om 6 uur stopte de muziek en was iedereen weg alsof ze er nooit geweest waren. Daarna maar weer even terug in bed gekropen. 5 uur is echt te vroeg!!

Nu samen met Dennis op tijd uit bed. Er staat een hoop op de planning. Eerst het mausoleum van Ho Chi Minh bezocht (let op, handen uit je zakken bij de rustplaats van de grote leider). Die man ligt daar volledig gebalsemd opgebaard. Verder de one-pillar pagoda, het museum van Ho Chi Minh en de huizen waar hij heeft gewoond.
Vervolgens met de fietstaxi weer terug de stad in om te eten en een kleine walkingtour door de stad te doen om alle straatjes te zien (elke straat heeft een eigen besteming, tin, touw, zijde, enz enz). Ook langs de pagode bij het meer hier geweest.
Nog op zoek geweest naar wat leuke souvenirs, maar daar is het toch nog te vroeg in de vakantie voor..
Inmiddels is het dus al vrij laat. Zo wat eten, dan vertrekt om 23:00u onze slaaptrein naar Hue. We'll see from there.

De mazzel!

Edwin en Dennis

• 01 Maart 2007 - 11:11

Sylvia:

Zo dat is dan goed dat ik het weet dat je ook vroeg uit je bed kan komen. Na je vakantie wil ik geen smoesjes meer horen over "te laat komen"!!!

• 01 Maart 2007 - 18:37

Rien:

Hoi Edwin en Dennis,

Viëtnam lijkt ons een adembenemend land. Ben straks benieuwd naar de foto's. Kreeg vandaag nog een leuk mailtje van Robin gemaild. Blijft funny hé.

Groetjes uit het warme en zonnige Brabant.
    Rien en Monika