Nu is het echt vakantie! - Reisverslag uit Udaipur, India van Edwin Perée - WaarBenJij.nu Nu is het echt vakantie! - Reisverslag uit Udaipur, India van Edwin Perée - WaarBenJij.nu

Nu is het echt vakantie!

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

28 Januari 2008 | India, Udaipur

28/01/2008; 22:00u

Hoi!

Hier zijn we dan. Het vertrek op Schiphol was nogal hectisch. Door vertragingen op Londen moesten we overgeboekt worden naar een vroegere vlucht en tegelijk rennen om die te halen.
Vervolgens op Londen langer gewacht omdat de vlucht naar Delhi vertraging had. Uiteindelijk viel het wel mee en kwamen we maar een half uurtje later aan in Delhi.
Vandaar naar ons hotel waar we alleen maar overnachten om de volgende dag weer door te vliegen. We hebben dus niet veel gedaan. Na aankomst direct gegeten in een mall en terug naar het hotel want we waren erg moe.. De taxi naar het hotel was trouwens een hele oude Engelse auto. Dat zijn de taxi's hier.
Op zich bijzonder dat ze hier oude auto's hebben, aangezien de rijstijl weer op het niveau is waar je in Nederland je rijbewijs én je auto al mee kwijt geraakt was..

We zagen op het nieuws dat het de afgelopen 45 jaar niet zo koud is geweest in India rond deze tijd. Da's wel fijn dus :p
Het hotel had een klein electrisch verwarmingetje, maar dat hebben we 's avonds maar uitgedaan want het zag er niet zo brandveilig uit. Verder onder 2 dekens geslapen en uiteindelijk viel het wel mee.

Vanochtend zijn we weer naar de luchthaven gegaan voor onze vlucht naar Udaipur zodat we echt aan de vakantie kunnen beginnen.
Helaas was het erg mistig op Delhi in de ochtend met als gevolg dat er veel vertragingen waren. Zoals echt Nederlanders waren we al veel te vroeg op de luchthaven en daar hebben we ook lang gewacht. De vertraging is uiteindelijk drie uur geworden.
Maar nu is het dan echt begonnen. In het donker aangekomen in Udaipur in Jagat Niwas Palace. Een hotel aan het water dat eruitziet als een paleis.
Het heeft een binnenplaats en heel veel leuke Indiase details. Het hotel staat aan het meer waar het paleis uit Octopussy (James Bond) op is gebouw.
We hebben de eerste nacht een standaard kamer omdat de luxe kamers vol zijn. Maar de tweede nacht slapen we in een deluxe lake view room..
De standaard kamer ziet er al erg netjes uit dus ben benieuwd naar die andere.

Om het makkelijk te maken hebben we maar in het hotel gegeten. Ze hebben een rooftop restaurant met uitzicht over het meer en live Indiase muziek.
De Tiki Masala en nog een andere Tiki met Naan smaken heerlijk!

In verhouding heel duur, maar we waren uiteindelijk in totaal 20 euro kwijt.
Wel een beetje op het budget letten dus morgen moet dat goedkoper. Maar we zijn al even door het stadje gegaan en weten zeker dat dat moet lukken. Morgen gaan we onder het eten Octopussy kijken. Dat kan natuurlijk in veel restaurants hier..

Rund zullen we weinig eten want koeien zijn hier heilig. Dat is te merken, want overal waar je loopt moet je ze ontwijken :)

Dus nu is de vakantie echt begonnen. We hebben er zin in!

Bedankt voor jullie reacties. Tot over een paar daagjes...

Groetjes,
Edwin en Dennis.

Ps. Foto's nu nog even niet want ik ben de kabeltjes enzo vergeten, maar de volgende keer zeker..

• 29 Januari 2008 - 06:17

Sylvia:

Waanzig leuk om weer een verslag van jullie te lezen. Je heb alweer voldoende meegemaakt met het vliegen!! Doe maar luxe met het hotel. Geniet maar lekker en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Groetjes!!!!

• 29 Januari 2008 - 07:13

Margriet En Sjakie:

Nou nou weer al een heel verhaal zeg voordat de vakantie echt kon beginnen.
    Wel weer allemaal spannend hoor,dit klinkt al aardig spannend,genieten en tot horens.

• 29 Januari 2008 - 20:03

Cisca:

Edwin te gek man al die reizen.
    Kan niet wachten op het volgende verslag.
    Genieten jullie maar lekker.

Groetjes

• 30 Januari 2008 - 08:22

Corrie:

Weer een goed begin,met al die vliegtuigen,en je moet nog zo veel.
    Fijn dat het hotel mooi is,kunnen jullie nog fijn even uitrusten voor het echte werk begint.
    Leuk verslag kijk uit naar het volgende.
    Dikke kus van ons en geniet ervan.