Zon, zon en zon! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Edwin Perée - WaarBenJij.nu Zon, zon en zon! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Edwin Perée - WaarBenJij.nu

Zon, zon en zon!

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Edwin

29 September 2007 | Indonesië, Batavia

Zo, daar zijn we weer.

Met de vlucht en het hotel is alles goed gegaan. Hotel ziet er netjes uit. Het is een beetje verouderd, maar wordt in ieder geval goed schoongehouden.
Het strand bij ons hotel is een paar jaar geleden weggespoeld, dus nu zijn ze met grote bulldozers en graafmachines een nieuw strand aan het aanleggen.
Een stukje verderop is wel goed strand, maar tot nu toe hebben we alleen nog maar aan het zwembad gelegen.

Eergisteren zijn we een beetje bijgekomen van de reis. Lekker gegeten, uitgerust, de buurt verkend en gewandeld langs het strand.
De verkopers van van alles en nog wat zijn niet zo opdringerig. Voor elk hotel en restaurant staat beveiliging. Dat heeft te maken met de bomaanslagen van een paar jaar terug.
We zijn ook bij het monument daarvoor geweest en langs een restaurant gelopen waar toen een bom afging.
Die beveiliging heeft ook de taak het verkeer tegen te houden als je aan de overkant van de straat bent en je bij een zaak naar binnen wil. Echt grappig, als er een auto tussenwil of iemand wil oversteken wordt iedereen weer tegengehouden.
Ook taxichauffeurs stoppen voor je, in de hoop dat je instapt. Maar wij maken meestal van de gelegenheid gebruik om over te steken.

Naast ons hotel is een groot winkelcentrum. We hebben hier gisteren gegeten bij de pizza hut. We hadden de dag ervoor al thais gegeten, dus soms moet je weer even iets westers :-)

Gisteren hebben we een autootje met chauffeur gehuurd en zijn we naar dreambeach geweest, het mooiste strand van het eiland. Zag er inderdaad mooi uit. Is vooral een strand om te surfen, vanwege de hoge golven.
Dat geldt voor het meeste water hier. Op kleine stukjes mag je in de zee zwemmen, daar is ook een life guard.
Daarna zijn we naar Uluwatu geweest. Een tempel gebouwd op een cliff, met veel apen. Een van die apen heeft geprobeerd Dennis zijn zonnebril van zijn hoofd te jatten, maar Dennis hield 'm goed vast. Uiteindelijk heeft ie wel het pootje gekregen..
De apen zijn gewend om gevoerd te worden en als ze niks krijgen pakken ze het zelf wel. Zo maken ze je tas open (dus die moet op slot), stelen ze alles wat je in je handen hebt of uit je zakken steekt.
Aan de lopende band waren mensen brillen kwijt. Er zijn dan een paar locals die de apen wat bananen of nootjes toegooien, waarna de aap de bril loslaat.
In sommige gevallen moesten ze er zelfs om vechten.
Mooie zonsondergang gezien.
De lokale dansshow hebben we maar overgeslagen.

Vandaag bleek dat ik van het liggen aan het zwembad toch aardig verbrand ben, terwijl Dennis verrassend genoeg geen last had.
Heb dus nu maar een lange mouwen shirt aan, petje op.. Even geen zon meer voor mij..

Nu zijn we op zoek naar een geschikt tourbureau dat ons morgen naar Lovina brengt, een plaats in het noorden van het eiland, waar we vanaf morgen een nachtje gaan slapen.

Groetjes aan iedereen die een reactie heeft achtergelaten en tot over een paar dagen!

• 29 September 2007 - 08:21

Sjaak&Margriet:

Hoi jongens leuk dat jullie weer even wat laten horen.
    Tja die apen dat is wat,wij hadden in Maleisie precies hetzelfde probleem.Brutale donders die apen.
    Hee vertel eens is het daar wat jullie er van hadden verwacht ?
    Wij begrijpen dat je daar dus ook weer extra moet opletten voor de zon.
    En die bom hadden ze die net geplaatst of waren ze die onschadelijk aan het maken ?
    Nou jongens genieten maar en voorzichtig aan.
    O ja Edwin zet je er ook nog foto's op ?

Groetjes Margriet & Sjaak

• 29 September 2007 - 17:34

Zusje:

lieve jongens ;wat een leuk verhaal weer. ik wil jullie een fijne vakantie wensen. de volgende keer schijf ik meer. kusjes anita

• 30 September 2007 - 18:12

Corrie (ma):

Leuk verhaal weer, dus dennis moet weer op zoek naar een nieuwe zonnebril.
    Vind het fijn dat jullie het naar je zin hebben,geniet ervan het is zo voorbij.
    Hier alles goed,kus van Pa MA en Linda.